En gammel tanke får nyt liv

En gammel tanke
får nyt liv

Efter næsten 50 år i branchen kan vi i dag kalde os en af skandinaviens førende leverandører af tanke, industrisystemer og siloer i fiberarmerede kompositmaterialer. Tiden er kommet til visuelt at afspejle det selvsamme høje niveau.

Lancering på Agromek 2016

Efter længere tids hemmelighedskræmmeri og puslen i krogene er vi nu klar til at løfte sløret for vores nye grafiske identitet, der går i luften under Agromek 2016 i Herning Messecenter.

Produktsortimentet i fokus

Siden Tunetankens start i 1968 er der sket meget med vores produkter. Det nye logos primære formål er derfor at repræsentere Tunetankens tre produktkategorier tanke, industrisystemer og siloer. Tunetankens gamle logo bestod af en cirkel, som vi i det nye logo har skåret over, så der i stedet er en blå og en grøn halvcirkel. Disse illustrerer henholdsvis bunden af en tank og toppen af en silo. Der hvor de to halvcirkler overlapper hinanden, skabes en petroliumsfarvet kerne, som illustrerer vores industrisystemer.

De tre elementer i logoet danner ligeledes et X, hvilket er logoets sekundære betydning – denne er dog ikke helt uvæsenlig. Grundet kompleksiteten i vores produkter har vi valgt, at fokusere på Tune-tanken som helhed og de unikke fordele du som kunde får, når du investerer i en løsning fra Tunetanken. Og her vil X’et komme til sin ret, nemlig på en frodig, grøn mark med en skyfri himmel og Tunetankens produkter hos det store landbrug i baggrunden. Dette idylliske billede ledsages af teksten “X markerer stedet – for din nye investering”.

En af Tunetankens unikke fordele er selve kernen i vores identitet, nemlig vores danske produktion og høje kvalitet. Dette er ikke alene et resultat af vores fantastiske historie og gode omdømme i agro- og industribranchen, men er også de egenskaber der skiller os ud på markedet. Vores nye slogan tager derfor udgangspunkt i netop disse fordele og lyder – Danskproduceret kvalitet.

Spændende billedeunivers

Udover de klassiske corporate farver blå og grøn, der skal symbolisere tanke og siloer, industri og agro samt himmel og mark, har den nye identitet fået en langt større farvepalet. Vi har nemlig valgt at farveinddele hele vores produktprogram, så både kunder og forhandlere nemt kan navigere rundt og finde netop det produkt, de er interesseret i. Ligesom med vores produkter har vi investeret meget tid i at gøre billederne ekstra lækre med farvesegmenterede retningslinjer samt modlys og HDR-effekt.

Derfor vil vores kunder og samarbejdspartnere fremadrettet møde vores produkter i et både spændende og professionelt billedeunivers, som afspejler de bedste sider af vores produkter. Billederne bliver ledsaget af tekniske tegninger, som illustrerer de mange muligheder for tilvalg og ekstraudstyr vores løsninger giver.

Nyheder og kundecases

Med vores nye identitet følger også et nyt website, der skal gøre det nemt for vores kunder og forhandlere at finde de informationer de har brug for eller blot finde inspiration til nye tiltag. Derfor har vi skabt en yderst brugervenlig platform, bl.a. med bedre overblik over vores produkter, deres fordele og muligheder samt tilføjet et mere inspirerende billedemateriale. For mere gennemsigtighed i forhold til nye udviklinger og samarbejder med andre kunder er det nu muligt at læse forskellige artikler og kundecases relateret til vores produkter.

Som noget nyt kan du også indhente tilbud direkte fra vores hjemmeside og tilvælge det ekstraudstyr, der passer til netop dit behov. Endelig har vi sikret let adgang fra alle enheder så vores kunder og forhandlere nemt kan finde frem til det de lige står og mangler – uanset hvor de befinder sig.

Rigtig god fornøjelse.